Doktor pun tak ambil ubat. Wajib Baca!

12.11.14
Assalamualaikum,

Saya doakan anda yang mengikuti blog ini sentiasa dilimpahkan rahmat dan kasih sayang oleh Allah.

Saya doakan anda kaya dan berjaya.

Semoga dengan kekayaan yang Allah kurniakan, anda mampu mengeluarkan zakat yang lebih banyak selepas ini.

Hari ini saya terpanggil untuk tulis entri mengenai tentang doktor. Walaupun saya bukan doktor. 
Tetapi saya ada sedikit kisah nak kongsikan agar kita semua tahu bahawa dalam hidup ini, semua manusia mencari yang namanya KESEMPURNAAN.

Dua hari lepas ai ada bawa anak-anak ke Giant dekat dengan rumah. Niat nak bagi Radhi dan Rais main kat play ground puas-puas bagi diaorang senang tidur.

Rais yang cool.

Sambil tunggu mereka berdua bermain-main, sementara my huby cari barang dalam Giant, ai duduk sebelah kakak yang juga tunggu anaknya bermain-main seorang diri di situ juga.

Radhi yang slumber.

Ai pun menegur beliau dan berbual tentang kerjaya dan anak-anak. Oh, doktor rupanya dan ada sebuah klinik di Bandar Segamat. Dan ai juga pernah pergi klinik beliau. Memandangkan dah dekat setahun tak pergi klinik beliau. Ai pun tak 'cam' raut wajah doktor tu. Seingat ai, kali terakhir ai pergi klinik beliau waktu nak scan Redza buat pertama kali. Masa tu Redza baru 8 weeks.

Ingat juga, semasa scan Rais di klinik doktor tersebut lah, waktu tu Rais berusia 8 bulan dalam kandungan. Doktor tersebut scan baby 'gurl'. Gembira betul. Kononnya dapat sepasanglah kan. Bila dah lahir, it is a boy! Dan masa itu, semua set ai dah sediakan warna PINK. Redha, pakaikan aje warna pink kat baby boy ai. 

Tapi jenuh juga nak menepis soalan orang,
"oh, baby gurl ya? Tahniah."
Ai jawab je,
"Eh tak lah, baby boy!"

Dan semestinya ramai confiused, kenapa ai pakaikan warna pink pada baby boy ai. Well, ignore at all. It just colour, nothing matter about it. Kan.

Dan ai cerita kat doktor tu. 
Dia tersenyum. Dia pula bercerita. Katanya,
"Anak saya 3 orang, 2 boys yang ni girl." 
Sambil tunjuk anak daranya yang sedang bermain-main seorang diri.

Sambungnya lagi,
"Dulu both my kids,saya bersalin ceasar. Then, yang last juga ceasar. You know, anak saya yang 3rd ni pun doktor scan boy tau. Saya scan kat hospital specialist tau. Dan this time pun ceasar juga. So, 3 ajelah dah anak saya."

Owh... Angguk ai. 
"Kenapa doktor ceasar ya?" Tanya ai lagi.

"Sebab yang boys tu, baby besar dan yang last ni uri kat bawah" Katanya.

Ai percaya, ramai ibu yang berhasrat untuk bersalin normal. Sebab mudah jaga dan sihat badan.
Siapa suka doktor belah perut dia kan?

Kesimpulannya, secara peribadi ai berpendapat doktor juga tak dapat elak sesuatu yang mereka tidak inginkan. Walaupun mereka pakar dalam bidang tersebut.

Doktor juga ada yang kena darah tinggi, ada juga yang dapat penyakit kronik.
Sebab apa, sebab mereka juga manusia. Punya keinginan macam manusia lain yang bukan bergelar doktor.

Tetapi tidak semua doktor seperti itu, ai ada terjumpa artikel dr Rushmini Maris yang bertajuk Warkah Dr Rushmini Maris.
Melalui penulisan beliau, bahawa penyakit dalam badan kita dipengaruhi oleh emosi.
Jika emosi kita dapat kawal dengan baik. Seterusnya kita menghasilkan hormon yang baik dan stabil.
Maka baik jugalah segala organ badan kita dan dapat berfungsi dengan baik.

Menurutnya lagi, mengapa ibu bapa, tok nenek kita yang mengidapi penyakit kronik seperti kencing manis, darah tinggi dan sakit jantung bertahun-tahun mengambil pil dari hospital dan klinik? Mengapa mereka harus mengambil ubat-ubatan tersebut sampai mati? Ini serius.

Seingat ai, mak ai sendiri mengambil pil ubat darah tinggi sejak usianya 38 tahun dan kini beliau sudah berusia 60 tahun. Ini bermakna mak ai dah 22 tahun bergantung pada ubat-ubatan sintetik. Yang sebenarnya semakin membuatkan badan jadi lemah dan sentiasa perlukan ubat-ubatan tersebut. Tetapi alhamdulillah suplemen CoQ Health Shaklee memberi kesan positif untuk mak ai. Klik sini untuk baca kisah mak ai.

Sumber google : amalkan pemakanan sihat.

Maaf cakap, ini kenyataan Dr Rushmini sendiri, sebenarnya ubat-ubatan di hospital dan di klinik-klinik Dr Rusmini sendiri, bukan menyembuhkan penyakit. Dan lagi, beliau menulis,
"Apabila saya sendiri mula mendapat tekanan darah tinggi saya mula memahami apakah yang di rasai oleh ibu bapa saya,aruah nenek saya ,pak cik saya serta kesemua para pesakit yang mengambil ubat ubatan sebegini.setiap bulan mereka datang mengambil ubat kerana terpaksa. Ubat ubat itu mengganggu mereka membuat kan mereka menjadi murung ,tertekan, sukar tidur serta mendapat kesan sampingan yang lain."
"Saya bersyukur kerana masalah yang saya hadapi membuka mata saya untuk mendalami dengan lebih mendalam mengenai soal ini. Saya berkunjung ke india bagi mengikuti kursus yang di jalankan oleh seorang doctor terkemuka dunia bernama Thiery hertoge."
"Dr thiery hertoge pernah di hukum di keluarkan pendaftaran sebagai pengamal perubatan lantaran kelantangan nya mengkritik perubatan barat. Beliau berpendapat ubat ubat hanya sekadar menahan sakit,untuk sembuh kita perlu memulihkan sitem hormone dalam tubuh kita. Hanya pemulihan hormone mampu memberi penyembuhan yang sebenar."
"Beliau berkata kalenjar hormone manusia perlu di baiki kerana apabila hormone mati maka seseorang akan menjadi tua. Apabila hormone kita cantik kita akan muda dan bebas penyakit tidak kira berapa pun usia kita, tidak hairan lah beliau yang berusia 70 tahun Nampak seperti baru berusia 30 han."
"Perubatan barat ialah suatu bisnes yang besar .menjual ubat darah tinggi ubat kencing manis ubat stroke ubat jantung dan lain lain merupakan satu bisnes bagi mereka maka tidak mungkin mereka suka kan kaedah lain . Bayangkan jika penduduk dunia semuanya sihat dan sukar mendapat penyakit,bagaimanakah perniagaan mereka ini akan berkembang?" - sumber : http://drrushminimaris.com/

Ai cukup terkejut dengan kenyataan Dr Rushmini. Maka benar, sekiranya ai tidak mula merawat diri sendiri, ai pasti dalam ancaman penyakit-penyakit tersebut. Dan ai berasa selamat kerana ai sudah mula menjaga kesihatan melalui pengambilan makanan kesihatan. Kerana, beliau menulis lagi,
"Selama ini saya tidak percaya tentang pengambilan supliment atau makanan tambahan. Bagi saya ia merupakan satu gimik di mana para pengusaha mahu meraih keuntungan semata mata. Keadaan mula berubah apabila saya faham bahawa dalam tubuh kita ,kita memerlukan nutrisi yang tepat bagi membaiki sel yang rosak. Kalenjar hormone merupakan asas kesihatan seseorang. Apabila kelenjar hormone baik maka seseorang akan sihat dan muda. Kalenjar hormone memastikan sakit kencing manis sakit jantung sakit gout ,arthritis dan lain lain di pulihkan. Kita mesti memulihkan dan membaiki kalenjar ini bagi membolehkan penyakit di sembuhkan."
"Hormone insulin menghalang kencing manis ,hormone adrenal menghalang arthritis ,hormon lain seperti thyroid ,leptin melatonin dan sebagainya mencegah obesity kanser dan pelbagai sakit kronik.Dengan mengambil pemakanan tambahan yang betul segala masalah kesihatan dapat di sembuhkan.Saya mula merawat diri sendiri, ibu bapa serta ahli keluarga saya . Ternyata kaedah rawatan tanpa ubat dan hanya dengan unsur semula jadi seperti mineral unsur surih yang tepat,oksigen dalam bentuk ozone serta hormone memberi hasil yang menakjubkan."
"Ibu bapa saya sembuh sepenuhnya dari darah tinggi, pak cik saya sembuh dari masalah jantung dan mak cik saya kini tiada lagi kencing manis. Saya sendiri bebas dari darah tinggi dan tenaga menjadi meningkat."
"Hal ini sangat menggembirakan saya.apabila kita sihat maka kita tampak muda dan jelita." - sumber : http://drrushminimaris.com/

Jadi, ai dapat kesimpulan di sini, doktor juga merawat diri sendiri. Kes doktor yang ai jumpa di Giant tu, kes tak dapat dielak. Takkan doktor tu nak ceasar diri sendiri kan.

Sunber google : Effect on me! Superb.

Dan sekarang ai cukup jelas dengan apa yang ai lakukan sekarang. Alhamdulillah suplemen vitalea + vitamin C Shaklee membantu ai menjadi superwoman di opis dan di rumah. Tiada istilah mengantok sebelum tiba masa atau melepek tak larat di rumah. 
Semua tugasan di rumah dapat ai selesaikan dengan baik di rumah dengan bantuan anak-anak dan suami yang baik.

Mahalnya 10 lot kedai di tengah-tengah bandar elit , MAHAL lagi kesihatan dalam hidup ai.

Jangan sentap.

Ingat 5 perkara penting yang WAJIB kita amalkan dalam hidup :
  1. Ambil nutrisi yang tepat melalui pengambilan suplemen.
  2. Bersenam ringkas.
  3. Kawal emosi, elakkan marah-marah dan murung. Aura boleh pecah.
  4. Sentiasa berfikiran positif.
  5. Solat 5 waktu pada awal waktu serta solat-solat sunat, zikir dan selawat atas Rasulullah SAW.

Hidup Adalah Pilihan.

Dalam hidup, kita perlu membuat pilihan.

Nak hidup sihat biasa-biasa, atau nak hidup luar biasa sihat.

Kita nak berubah, tetapi kita selalu memberi alasan. 

Kita nak sihat, tetapi kita selalu memberi alasan nanti makan tak sedap.

Nauzubillah.

Saya doakan anda yang membaca blog ini adalah termasuk orang yang mempunyai aura positif. 
Saya doakan kita sama sama belajar untuk mencari jalan penyelesaian dan bukan lagi memberi alasan.

Nak sihat... Kita kena hidup luar biasa sihat.

So, by now i am happy.

"Believe i am special, then i am really the special one"
To be continue...

Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan sampingan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi Aai untuk:-

FREE CONSULTATION
BEST PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!

Siti Aisah (Aai)

Shaklee ID : 1033746
aairaz.ent@gmail.com

013-7722 024 (Call, SMS, WhatsApp)

Jika anda rasa posting ini bagus dan bermanfaat, mohon anda LIKE posting ini. Mungkin ia akan memberikan 'sedikit' pencerahan kepada rakan rakan kita yang lain.