[SUCCESS STORY - MASTER MARIA BT MUDA]

14.5.14
Assalamualaikum.

Ai terinspirasi dengan kisah master maria muda.

Jadi ai share kat blog ai untuk tatapan anda semua.

Ai tak nak jadikan alasan & macam macam alasan lagi untuk tidak berjaya.

Selamat menghadam maksud disebalik cerita benar dari beliau ni. Enjoy!

*************************************************
Saya nampak masa depan yg sangat² sangat² cerah bersama shaklee!!
Tenung² balik 1 tahun yg lepas.... Sy bersyukur saya ambik kesempatan yg Allah berikan... Sy cuba utk jual shaklee...
Tahun lepas la, bulan Mei 2013 sy start jual shaklee.. Sy join bulan 4 tapi sebulan tu sy mencuba dulu produk yg sy beli... Mase tu sy beli ESP + ALFALFA (set bajet menyusu) sebab sy sedang struggle dlm misi menyusukan Malikha... Mase tu Malikha berusia 11 bulan..
Alhamdulillah lepas cuba set tu semggu susu sy kembali meriah, dan lepas sebulan sy btol² puas ati & amek keputusan nak start jual shaklee...
Modal saya mase tu hanye lah breastfeeding!! Dan sy start promot bf set.. Yee la, kita promot apa yg kita tau dulu... Lain² produk mase tu xtau lagi.. So slow² baca & fahamkan tentang produk lain... Bulan pertama tu saya score 600uv.. Bonus rm206.. Ingat lagi mase hari closing tu sy ade lat kenduri kawen...
Mase tu x tau lagi ape tu closing² ni... Mase tu mami shaklee sy master Herny wassup² bgtau sy berapa dah UV sy masa tu, rugi x cukupkan 600uv.. Then sy kirim la bli brg dgn dia... Memg nak cukupkan 600uv... Actually mase tu sy xde ape target pun dlm shaklee.... Sbb mase tu sy ni kaki bisnes... Bisnes carca marba.. Sume pun buat...
Dalam bulan Mei 2013 tu ade jugak lah 2-3 orang new member yg masuk shaklee under saya.. Saya nak guide btol² pun sy x berapa pandai lagi... So sy bgtau dorang xpe kita sama² belajar... Lagipun ade upline sy, dia pun blh tlg jugak... So mase bulan 6 sy buat btol² bersama dgn downline² sy ni...
Alhamdulillah bulan 6 sy score 3000+ guv & terus naik rank SUPERVISOR... bonus bulan tu rm1900++.. Wahhhhh!!!! Lepas tu memg sy bukak mata.. From 206 to 1900+++!!!!! Dalam hati sy kata shaklee is NOT BAD!!! Kalo aku buat btol² x mustahil aku pun akan dpt bonus 5-6 angka mcm upline² aku yg lain (mase tu bonus mami sy master Herny dah 5 angka, dah rm10ribu ke atas..)
Dan start bulan 7 satu persatu bisnes lain yg sy buat mase tu sy tggalkan... Saya nak FOKUS HANYA DENGAN SHAKLEE!! Sebab sy NAMPAK!! Saya NAMPAK jalan yg terbentang luas di hadapan, saya NAMPAK kebebasan, saya NAMPAK saya duduk di rumah menjaga anak sambil bekerja dari rumah!!
(Mcm ape yg sy lalui sekarang, even blom resign tapi sy mampu utk cuti tanpa gaji, mampu nak bg duit kat mak ayah 1.5k sebulan walhal dulu mase keje misi bg duit kat mak rm200 je sebulan, SUBHANALLAH!!)
kalo nak cerita rasenye smpai esok x habis status ni.. Tp ape sy nak bgtau sy dah x toleh ke belakang... Sy struggle buat shaklee terus... Malam tido 2-3 jam je.. Siang sy angkut Malikha ke branch (mase tu sy di Penang lagi, kat Penang ade branch shaklee tp kat seberang... Skali pagi kene tol bridge rm7)...
Kadang ade sehari tu smpai 2-3 kali pg branch sebab nak amek brg customer... Nak amek skaligus x cukup duit..yee la, mase tu mane ade modal... Customer bank in, Cust bayar baru lah ade duit.. Pastu disebabkan dah jadi passion terus² time tu jugak g ambik barang... Angkut Malikha ke hulu ke hilir...
G ambik brg kat branch seberang jaya, blik sggah poslaju Victoria street, dgn brg lagi berat, dgn Malikha lagi berat boleh tahan.... Fuhhhh...Tapi SAYA SURVIVE!!! sebab SAYA NAMPAK & SAYA NAK!!!
(mase ni suami sy keje, sbb tu byk mase siang² sy ngan malikha je.. Sebab suami keje kedai makan dari tghari smpai larut Malam... Nasib baik sy boleh drive.. Sebab tu sy nak pesan kat pompuan, walau mcmanapun sila lah AMEK LESEN MEMANDU!! Xpayah lah duk harap 100% kat suami! Kalo kene tggal dek Laki or kalo kita nak tggal Laki, senang je leh drive sendiri... Wakakakakà, terselit lak 1 mesej khidmat masyarakat)..
Nak cite panjang lagi ni.. Tp nak dipendekkan cerita dr bulan 6 smpai bulan 10 2013 sy naik rank BERDESUP SETIAP BULAN... dari supervisor ke Key coordinator! Sy rase ape yg sy dapat berbaloi dgn usaha sy dan saya score bonus 5 angka pada bulan 10 ( bonus ke5 sy bersama shaklee)..
X susah nak score... Buat mcm ape sy buat! Dan jugak x mudah... Usaha, keringat, AIR MATA! saya menangis... Tapi xde sape yg tahu.. Jalan² menuju ke arah itu sgt² berliku, sgt² mencabar... Hanya sy yg tahu, hanya DIA yg tahu....
So pesan sy pada yg baru² nak berjinak² dengan shaklee PERCAYALAH!!! SHAKLEE CAN GIVE U WHAT DO YOU WANT... shaklee boleh bagi lebih pun dari ape yg korang mahu...
Tapi korang kene korbankan sedikit masa lapang yg korang ade, korbankan sedikit tenaga, usaha, keringat yg korang ada...
UNTUK DAPATKAN APA YG KORANG X PERNAH DAPAT,
KORANG KENE LAKUKAN APE YG KORANG X PERNAH BUAT!
buat saja, Jgn byk alasan.. Alasan hanya utk ORANG MALAS!
orang berjaya tak ada alasan!
orang berjaya mencari JALAN!

~MASTER MAREEYA~
Doakan saya selamat bersalin.. Saya nak bersalin awal.. Saya nak pergi NC.. nak ambik award hasil titik peluh saya.. Huhu
------------
Kat bawah ni pula komen my master kam maria, dia ada jumpa master maria muda masa event kat Penang.
"Saya ada jumpa dengan master Mareeya ni haritu dan sempat discuss dengan dia.
FYI, dulu dia memang buat macam-macam bisnes. So tak focus. Once dia nampak peluang yang sangat cerah dalam Shaklee, terus dia focus, all out dan sekarang dah dapat hasilnya.
So apa-apa pun yang kita buat, kena focus, jangan nak buat semua bisnes at the same time. Nanti apa dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran."
All the best!!
With Love,
~Presidential Master To Be Maria~
So, bagi sesiapa yang rasa sentap atau tercabar dengan sharing dari master Maria, boleh PM ai  macam mana caranya nak ubah diri dari BIASA-BIASA menjadi LUAR BIASA.

Masih belum puas hati?

Tak mengapa boleh baca ebook percuma ai kat bawah ni, banyak tips usahawan yang baru nak memulakan langkah pertama.

http://www.ebookniaga.com/sorryboss/aira

Semua orang yang berjaya, bermula dengan langkah yang pertama.

Tiada masa yang sesuai?

Menunggu masa yang sesuai untuk bertindak, umpama mengharapkan lampu hijau di sepanjang perjalanan anda.

Fikir-fikirkan ya.
Jika anda rasa posting ini bagus dan bermanfaat, mohon anda LIKE posting ini. Mungkin ia akan memberikan 'sedikit' pencerahan kepada rakan rakan kita yang lain.

No comments:

Post a Comment