Cerita Anak Demam Dan Meal Shakes Yang Berjaya Menyelesaikan Masalah Kesihatan

22.10.13
----------------------------------------------------------------------
Gosip-gosip hari Selasa Tentang Meal shakes
----------------------------------------------------------------------

Sebenarnya semalam baru berkongsi tentang satu vitamin untuk rawat rabun, hari ini ada seorang sahabat karib bertanyakan tentang vitamin lain yang dapat membantu menyelesaikan masalah anaknya yang maybe saya rasa selalu demam macam anak saya.

So saya terang serba sedikit mengenai vitamin ini melalui rujukan internet dan rakan saya Faeza yang memperkenalkan saya pada vitamin ajaib ini. Faeza juga mempunyai testimoni anaknya sendiri yang menghadapi masalah kahak & wheezing (bunyi macam wisel kat dalam dada bila kita letak telinga kita kat dada dia, if tak dengar jugak, pinjam stetoskop dokte kat klinik..hehehe..) time batuk atau time ada infection kat lung (paru-paru).

Kebetulan anak saya juga mengalami masalah yang sama seperti anak Faeza time dia demam selsema + batuk. Memang ada bunyi wheezing kat dada dia. Dulu pernah admit anak 1st kat gov. hospital pasal demam sampi terkena sawan. Berkampung saya kat wad 3 hari 3 malam. Tapi mengikut pengalaman saya yang tak seberapa ni, duduk spital jaga anak demam jauh lebih tak best berbanding duduk di rumah jaga anak demam dengan huby. Mana tak nya, duduk kat spital pun, nurse cuma bagi ubat demam juga 1 hari 3x. Ubat demam yang dapat macam kat kelinik kerajaan tu la. Dah lah anak 1st time tu jenis yang susah sangat-sangat-sangat dan tersangat (penegasan bahawa anak saya sewaktu berumur 1-3tahun, memang susah nak telan ubat cecair) susah nak makan ubat cecair. Ibu-ibu yang lain kat dalam wad tu tengok saya semacam aje nak bagi anak makan ubat macam nak bergaduh pulak.

Cek suhu pulak setiap hari, sehari x ingat berapa kali. Tapi bila tengok graf suhu asyik 38 darjah celcius ke atas aje. Sakit ati juga. Maknanya lambat lagi le dapat keluar spital. Tu belum lagi tangan anak kena cucuk masuk air. Anak ganas pulak, tercabut dah jarum. Ganti cucuk kat kaki pulak. Ummi mana yang tak sayu tengok anak menangis kena cucuk pastu tengok dia terlepek aje... Anak pertamalah katakan.. Bila jumpa doktor yang selalu merawat anak saya, dia pesan supaya :

1- Sediakan termometer suhu di rumah. beli yang murah RM7 (kale hitam tepek kat dahi) Nak yang mahal sikit macam 2nd picture tu. Harga dalam RM200++.
Termometer letak di dahi

Termometer suhu di telinga

2- Pastikan anak yang demam dengan suhu lebih 38 darjah celcius, sentiasa dibasahkan dahi & kepala dengan air. Badan pun balut dengan kain basah. Sediakan juga ubat masuk punggung di rumah. (Untuk kes panas terlampau hingga 40 darjah celcius)

3- Jangan balut anak dengan selimut tebal.

4- Tolong monitor suhu anak sekerap yang mungkin bagi mengelakkan sawan tarik. Sawan tarik terjadi pada suhu melebihi 40 darjah dan boleh berulang semula pada anak yang pernah mengalami sawan tarik buat kali pertama.

Saya kongsikan di entry lain ya bagaimana huby saya mengatasi anak saya yang terkena sawan tarik buat kali pertamanya... 

Ok lah, tadi ceritanya nak gosip pasal Meal shake kan.. Saya kongsikan di bawah.




16 Kebaikan mealshake untuk kanak-kanak yang ibu patut tahu adalah:


  • Kurangkan ekzema
  • Untuk Tumbesaran Yang Lebih Sempurna
  • Untuk Perkembangan Fungsi Minda Agar Lebih Pintar
  • Untuk Tingkatkan Selera Makan anak
  • Untuk Anak yang dah berhenti susu ibu
  • Untuk Anak kekal aktif
  • Sebagai perlindungan jangkitan penyakit kepada anak-anak
  • Meningkatkan berat badan anak
  • Membantu anak fokus
  • Membantu kurangkan kekerapan asthma
  • Mengatasi masalah sembelit pada anak
  • Supplement yang sesuai untuk anak yang menghadapi masalah diabetes tahap 1
  • Membantu menurunkan berat badan anak yang obesiti
  • Sebagai sarapan anak yang pantas dan berkhasiat (Khas untuk anak yang dah bersekolah)
  • Membantu mencantikkan kulit seluruh badan
  • Supplement yang sangat mudah disediakan, boleh dicampurkan ke dalam bijirin atau susu

Testimoni di bawah mungkin dapat membantu anda, mana tau ada persamaan. Kita berusaha lakukan yang terbaik buat anak kita kan...







harga : RM113.75/544gram Cadangan pengambilan : 2x sehari 

- Aturan bagi anak 1 sudu teh aje masukkan dalam susu diaorang, tahan 2 bulan lebih.

JADI SANGAT MENJIMATKAN WANG ANDA.!!!!!

Mana nak?..Laburkan duit tiap-tiap bulan kat klinik..Tengok anak nangis-nangis makan ubat setiap kali. Lepas makan ubat lembik tidur je sepanjang hari. Sebab ubat tu ada dadah jadi anak  tidur disebabkan dadah..kesian tauuuu.

Bayangkan pulak tetiap bulan jatuh sakit. Macamana berat badan anak nak naik kan?. Selera makan pun terbantut je. 

Tambah pulak anak-anak kita ni tengah seronok bermain sesuka hati diorang jadi mereka tak peduli sangat soal kebersihan. Tak sedar tangan kotor termasuk dalam mulut, tak basuh tangan. Kesat-kesat je kat baju. Anak-anak kita tak kisah pun kawan-kawan dia tengah selesema, batuk kung-kung bunyinye..elok je diorang main sama-sama. Tau-tau lepas dua hari  dah demam berjangkit dengan kawan. Mak bapak pun terpaksa ambil cuti jaga anak. Kan best kalau cuti tu kita dapat jimatkan bawak anak pegi bercuti, buat aktiviti bersama dengan anak-anak. Anak-anak pun seronok, kurang stress, dan tak bosan.


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.



Untuk tempahan : sms/whatsapp 'mealshake' ke 0137722024 (Arahan lanjut diberikan dalam sms)



A'ai 013-772 2024 | ID : 1033746
Facebook : Siti Aisah Rahmat  
aairaz.ent@gmail.com
www.happylife-mama.blogspot.com

No comments:

Post a Comment